Loading...

وبلاگ

اینترنت اشیاء چیست(IOT) ؟!

کلمه اینترنت اشیاء یا  (internet of things) IOT  امروزه به گوش خیلیامون خورده و تمامی افراد دنیا دارن با این تکنولوژی سروکله میزنن و کار میکنن ، میشه گفت تا الان زندگی ما با این تکنولوژی امیخته شده. قبل از اینکه بخواهیم بدونیم خانه هوشمند چیست و چه کاربردها یا ویژگی هایی دارد باید بدونیم که اینترنت اشیاء چی هست چرا که خانه هوشمند یکی از زیر شاخه های اینترنت اشیاء هست


اینترنت اشیاء چیست؟؟

 میلیاردها دستگاه فیزیکی و الکترونیکی در سراسر جهان که به اینترنت متصل هستند و اطلاعات را جمع‌آوری می‌کنند و با کاربر و سایر دستگاه‌های متصل به اینترنت اشتراک می‌گذارند. میشه گفت هر دستگاهی که بتواند به اینترنت اتصال پیدا کند جزئی از اینترنت اشیاء میباشد. یکی از ویژگی های گجتهایی که به اینترنت متصل هستند مانند خانه هوشمند این هست که ما را از دست انجام کارهای روزمره راحت کرده و دیگر نیازی نیست که هرروزه زمانی برای انجام کارهای روزمزه خود بگذاریم و همین باعث میشود تا کمی از وقت با ارزشمون به ما برگردد.

اما اینترنت اشیاء فراتر از انجام دادن کارهای روزمره مانند روشن کردن چراغ ها با گوشی موبایل یا روشن کردن سیستم های سرمایشی گرمایشی با صدای خود هست.  هدف اصلی اینترنت اشیاء این است که با نصب سنسور های متعدد و حسگر های مختلف بر روی تمامی اجسام در دنیا  رفتار اجسام را خوانده و به زبان دیجیتال(کامپیوتر) تبدیل کند و کامیپوتر ها بتواند با محیط فیزیکی اطراف ما در ارتباط باشد.


اگر در واقعیت این باشد که ما انسان ها به دنیای دیجیتال و کامیپوترها قدم میذاریم ، در اینترنت اشیا دنیای دیجیتال است که وارد دنیای فیزیکی ما میشود.

نویسنده: مهرداد فرزادفرد


بر گرفته شده از سایت: https://www.zoomit.ir