Loading...

وبلاگ

خانه هوشمند چیست؟؟!

زندگی در دنیای مدرن امروزی متفاوت است.پس منطقی است راه حل های ماهم برای زندگی مدرن باشد.

اگر بخواهیم بطور خلاصه بگوییم خانه هوشمند چیست : به خانه ای که تمامی تجهیزات الکتریکال آن به یکدیگر متصل و قابل کنترل باشد که این اتصال قابلیت های زیادی رو به کاربر ارائه میده.


یکی از مهم ترین قابلیت ها رفاه حال ساکنین هست در خانه هوشمند!! شاید بپرسید که خانه هوشمند چه ویژگی متمایزی از یک خانه عادی داره که باعث رفاه حال ساکنین میشه! در ادامه مطلب به ترتیب این ویژگی هارو نام میبریم و بطور خلاصه توضیح میدیم.

1_ کنترل!!

بله اولین آیتم رفاهی خانه هوشمند کنترل از روش های مختلف ارتباطی هست.

شما میتونید از طریق :

  1. اپلیکیشن موبایل
  2. صفحه های لمسی 
  3. ریموت کنترل ها

خانه خود را به راحتی کنترل کنید و یا بدون نیاز به حضور در محل خانه چراغ هارو خاموش یا روشن کنید. بطور مثال در هنگام سفر به یاد میاورید که کتری برقی خودتون یا شوفاژ را خاموش نکردید، بدون نگرانی و با راحتی خیال با زدن یک دکمه از طریق موبایل تمامی وسایل خانه خودتون رو خاموش میکنید.

2_امنیت

شما میتونید با نصب سنسور های امنیتی و یا دوربین های مداربسته در مواقع خطر به راحتی خانه خودتون رو بررسی و کنترل کنید.

3_کاهش مصرف انرژی

از آنجایی که خانه های هوشمند توانایی فعالیت بصورت خودکار دارند (در مقاله ای دیگر این موضوع را بصورت کامل مورد بررسی قرار میدیم) میتواند در مواقعی که نیاز به استفاده از چراغ یا سیستم های سرمایشی گرمایشی نباشد بطور خودکار قطع و یا به حداقل ترین حالت خود برساند.

4_سناریو پذیری

یکی دیگر از ویژگی های جذاب خانه هوشمند سناریو هست ، شما فرض کنید به محض ورود مهمان به خانه خود با زدن یک کلید چراغ ها خاموش ، موزیک اجرا شده ، رقص نور روشن شده ، پرده ها بسته شود ، دمای محیط به میزان مطلوب برسد. چگونگی این اتفاق رو برای شما همراهان عزیز در یک مقاله دیگر مورد بررسی قرار میدیم.

از آنجایی که مبحث خانه هوشمند بسیار گسترده و پیچیده میباشد سعی کردیم تا این مطلب خلاصه و مفید باشد.

نویسنده: مهرداد فرزادفرد

شعار ما 

با خانه خود در ارتباط باشید

BE CONNECTED WITH YOURE HOUSE