Loading...

وبلاگ

صرفه جویی در مصرف انرژی با پرده های برقی در خانه هوشمند!!

 پرده برقی هوشمند !!!

تا الان خیلی هامون این اسم رو شنیدیم اما بطور کامل بررسی نکردیم که کاربردهای پرده برقی در یک خونه یا اداره چی هست و چه ویژگی برای ما داره تا بتونه موجب استفاده ما از این سیستم بشه.

ما سعی داریم در این مقاله اطلاعات مفیدی جهت استفاده از پرده های برقی به شما بدهیم تا  بتواندید تصمیم راحت در انتخاب تجهیزات خانه هوشمند خود داشته باشید.

شما با استفاده از مکانیزم سنتی و ریل پرده های قدیمی عملا بجز زیبایی خود پرده هیچ کنترلی بر مصرف انرژی ندارید!!  و به غیر از این مورد مهم هیچ آورده دیگری ندارد.

احتمالا تا الان براتون سوال شده که چطور یک پرده برقی در مصرف انرژی ما باعث صرفه جویی میشود، در خانه هوشمند هترا بطور کامل این مورد را برای شما مورد بررسی قرارمیدیم.


فرض کنید در گرمای شدید تابستان  هستید، اگر پرده خانه شما بطور کامل باز باشد  با وجود نور آفتاب هرچقدر سیستم های سرمایشی و گرمایشی شما کار کند دمای محیط به میزان دلخواه شما نمیرسد و اگر هم پرده های شما بسته باشد نور محیط منزل بشدت کاهش میابد. اگر در نظر بگیریم که پنجره ها دوجداره باشند ، در غیر اینصورت تاثیر بیشتری خواهد داشت!  به همین علت باعث میشود روی سیستم سرمایش و گرمایش فشار بیشتری وارد شود تا دمای محیط به میزان مطلوب برسد و این افزایش فشار طبیعتا مصرف بیشتر برق رو به همراه داره.

اما با وجود پرده های برقی هوشمند  میزان باز و یا بسته بودن پرده شما بصورت خودکار از سنسور ها سنجیده میشود و بصورت کاملا اتوماتیک فعالیت میکنند به همین علت باعث میشود که کمترین میزان هدر رفت و اتلاف انرژی از پنجره های خانه داشته باشیم و به مراتب روی سیستم سرمایش و گرمایش ما فشار کمتری وارده شده ، حاصل این فرایند باعث صرفه جویی در مصرف انرژی میشود و یا همانطور که گفتیم با کنترل میزان باز و بسته بودن پرده در طول روز میتوانیم میزان روشنایی خونه خودمون رو به همان نسبت کم و زیاد کنیم و این یکی دیگر از عوامل کاهش مصرف انرژی با پرده های برقی هوشمند میباشد.

امنیت!!

بله یکی دیگر از ویژگی های پرده برقی هوشمند افزایش امنیت اون برای خونه ما هست.

 از خونه خودتون با عجله خارج میشید و فراموش میکنید که پرده های پنجره ها رو ببندید و از شانس بد در همان زمان سارقین  خانه شمارو مورد بررسی قرار میدن برای دزدی!!! بدون دغدغه و نگرانی برای خودتون به راحتی از  طریق اپ  موبایل پرده های برقی خودتون رو میبندید و یا حتی بطور اتومات از طریق سنسور های نصب شده خود سیستم در موقع خروج شما پرده هارا میبندد و کسی متوجه نبود شما در خانه نمیشود :-) .

نویسنده:مهرداد فرزادفرد

مفتخریم به ارائه بهترین ها در خانه هوشمند هترا
با خانه خود در ارتباط باشید